miercuri, 12 ianuarie 2011

Prea curînd...

Mă sufocă mai mult ca orice gîndul că mă apropii de 20 de ani...A mai rămas juma de an şi cad în panică văzînd timpul atît de nerăbdător şi atît de neascultător...Dar mai presus de frica ascendentă care ma aduce la un punct critic,e stropul de luciditate,de fărimitură a vieţii pe care o pricep cu cea mai mare exactitate :
Nu trebuie de ratat momentul! Unele lucruri se fac la anumite vîrste...Şi acum am impresia că am ratat un lucru mare:...La fiecare vîrstă iubeşti diferit,şi niciodată nu o să iubesc aşa cum aş fi putut iubi la 18 sau la 16...ştiu că o să iubesc altfel-o să iubesc cu picioarele pe pămînt...
Am ratat momentele care umplu cu adevărat valiza de amintiri a vieţii...Nu am avut parte de clipe în care să fi stat amîndoi tolăniţi în iarbă,jucîndu-ne cu degetele printre care se strecoară razele de soare şi citindu-ne ochii....imaginîndu-ne cum o să fim împreună pentru totdeauna,în plină naivitate şi în plină lipsă a fricii că lucrurile se schimbă...întotdeauna.Clipe în care să fi mers pe şosea cu 180 la oră,evadînd de oraş,de aglomeraţie,de oameni fiindcă nu ne pasă şi fiindcă...pur şi simplu...ne iubim...Clipe în care el să devină cămaşa pe care o port în dimineaţă,muzica care apare din senin în cap şi pe care o ador,parfumul pe care să-l tot caut în plete şi dorul care mă aduce la lacrimi pe semne ce înţeleg că parfumul dispare...Clipe în care să nu ne pese de nume şi de realizările pe care le poartă fiindcă tot ce pricepe creierul nostru hipnotizat e prenumele,prenumele care ni se pare cel mai frumos existent pe lume! Clipe în care să adormim îm braţele unui altuia sub cerul plin de stele după ce înainte de asta am încercat să le numărăm şi să le împărţim copilăreşte între noi...Clipele în care "te iubesc" să nu fie bine gîndit,analizat în sine şi pus la dubii,ci să fie unul spontan şi sincer,spus la cel mai nepotrivit moment!
Cît de mult mi-am dorit clipe din astea!
Nici o dragoste nu e mai sinceră şi mai mare,mai ameţitoare şi mai uimitoare ca dragostea de pînă la 18 ani...Dacă nu ai cunoscut absolutul cu toată durerea şi fericirea lui aduse le extreme,nu ai să-l cunoşti niciodată...
Pînă la 18 iubeşti cu toată fiinţa ta! Cu tot universul din tine! Cu tot entuziasmul şi cu toată inima! Inspirînd în tine drogul amorului cu toată hapsînitatea...După 18 se strecoară creierul...După 18 niciodată n-ai să te avînţi să iubeşti pe cineva,practic un necunoscut, cu toată sinceritatea şi încrederea fiindcă simţi că trebuie să fiţi împreună!Fiindcă dintr-o dată adori fiecare milimetru din el!După 18 îţi pui întrebări şi eşti oarecum mai precaut,după 18 n-ai să iubeşti niciodată fără să cunoşti bine persoana,deşi ţi-ai dori la nebunie să poţi...Şi cred că pe măsură ce înaintăm mai mult în vărstă,şi creierul înlocuieşte tot mai mult inima....
Te învinuiesc pentru faptul că nu ai fost acolo cînd am fost de 16 sau de 17! Te urăsc pentru asta! Şi mă trezesc în fiecare dimineaţă implorîndu-mă să uit că sunt de aproape 20...







dedicat,surorii mele :Corina.

8 comentarii:

  1. "La fiecare vîrstă iubeşti diferit,şi niciodată nu o să iubesc aşa cum aş fi putut iubi la 18 sau la 16...ştiu că o să iubesc altfel-o să iubesc cu picioarele pe pămînt..."
    :) intersante cele spuse de tine ... sa sti ca nu are de ce sa te sperie varsta de 20 de ani... defapt pe nimeni nu trebuie sa sperie varsta asta, eu am trecut de ea :) si de iubit putem iubi si la 20 ca si la 16 sau 18 ani... doar daca nu devenim individualisti, egoisti, din pacate individualitatea si egoismul in ziua de azi e o boala ce ne macina pe multi, e un fel de cancer... insa atata timp cat exista "noi" ci nu "eu" sau "tu" totul e ok :) viata abia incepe dupa 22 de ani ce traiesti pana in 22 e preludiu!

    RăspundețiȘtergere
  2. hmm,vezi :" doar daca nu devenim individualisti" :) riscul asta e mult mai pronuntat dupa 18 cred eu :) e exact ceea ce am mentionat: pina la 18 e neconditionatul,e lipsa totala de logica,si dupa,cind deja esti constient de "riscuri" sa-i zic asa,devenim egoisti si individualisti,pentru a ne proteja oarecum...o simt pe pielea mea :( Oricum,ms mult pu incurajare ! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. pai doar daca... acum depinde foarte mult de felul tau de a fi, daca ai fost crescuta sa fi doar pt tine si esti rasfatata ... atunci clar ai sa fi individualista... aici totul depinde de cum
    vrei tu sa fi ca nimeni nu iti impune nimic :)... zic si eu ... eu am trecut si de 22 de ani si nu am fost individualist insa mereu m-am lovit de individualitatea altora ... am pierd mult din cauza asta dar nu am renuntat... am mers mai departe la fel lund povestea de la cap intotdeauna ... si asa te-as sfatui si pe tine sa fi ... sa nu jungi sa fi tu 4 pereti si atat... te pupa zippo ...:P

    RăspundețiȘtergere
  4. hmm...zippo citi ani iti dai ? :D nu dupa buletin etc etc,dar de cit te simti? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. de 16 si cateodata tind sa cred ca am 12 :))

    RăspundețiȘtergere
  6. vezi :D ,eu in schimb uneori am impresia ca sunt de 50 :(...cam despre asta era vorba: probabil ca de cit te simti o sa si iubesti corespunzator...hey ti-am citit postarile! vina in chisinau si daruieste-mi un zimbet :D

    RăspundețiȘtergere
  7. :) e doar o impresie... poate ai prea multe ganduri si incerci sa dezvolti teori pentru a-ti explica anumite chestii/ a-ti raspunde intrebarilor... sau poate eu sunt prea visator... pai zambete iti daruiesc o mie doar daca ai sa sti sa le pretuiesti... te-am vazut pe chat merci pt salut :P ca apoi nu ai mai raspuns :P

    RăspundețiȘtergere
  8. si apropo ... am sa vin dar nu prea curand :P... dar in schimb poti veni tu la ploiesti :D sa-mi zambesti...!!!

    RăspundețiȘtergere